Стратегія розвитку

ПОГОДЖЕНО                                                ЗАТВЕРДЖЕНО

Начальник відділу освіти                                Яворівський міський голова

Яворівської міської ради

_______________   В.Байда                       _____________ І.Грабовський                                   

СТРАТЕГІЯ

розвитку Немирівського

ЗЗСО І-ІІІ ступенів

Яворівської міської ради

на 2022 – 2027 роки

І. ВСТУП

Немирівський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – це сучасний заклад освіти, який задовольняє пізнавальні інтереси дитини, плекає творчу особистість, створює умови для повноцінного інтелектуально­го, творчого, морального, фізичного розвитку дитини, примноження культури й духовності в усій різноманітності національних та світових зразків, тобто самореалізації та життєтворчості особистості.

План стратегічного розвитку спрямований на виконання:

• Конституції України;

• Законів України «Про освіту» ), «Про повну загальну середню освіту»;

• Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року;

• Концепція розвитку педагогічної освіти;

• Стратегія розвитку освітніх оцінювань у сфері загальної середньої освіти в Україні до 2030 року;

• Державних стандартів початкової, базової і профільної середньої освіти;

• Конвенції про права дитини.

реалізацію:

– сучасної державної політики в освітянській галузі на основі державно-громадської взаємодії з урахуванням сучасних тенденцій розвитку освіти та потреб учасників освітнього процесу;

– нормативно-правових актів щодо розвитку освітньої галузі;

створення:

– належних умов для розвитку доступної та якісної системи освіти;

– умов рівного доступу до освіти;

– гуманних відносин в освітньому закладі;

– сприятливих умов для підтримки та розвитку обдарованих учнів;

– належних умов для соціально-психологічнго захисту учасників освітнього процесу;

– необхідної матеріально-технічної бази;

забезпечення:

– стабільного функціонування закладу освіти;

– розвитку мережі закладу освіти з урахуванням потреб споживачів, суспільних запитів і державних вимог;

– суттєвого зростання якості освіти;

– наукового підходу до виховання та соціалізації дітей і підлітків.

Мета та завдання закладу освіти

Головні цінності педагогічного коллективу – дитина, культура, творчість. Основний принцип педагогіч­ного процесу закладу – цілеспрямована взаємодія дорослих і дітей, що виступає джерелом розвитку й задоволення вищих потреб дитини, умовою її можливої реалізації, навчальним середовищем, у якому індивід самостверджується й самореалізується.

Наша мета– створення такого середовища в закладі освіти, яке б плекало творчу особистість, створю­вало умови для повноцінного інтелектуального, творчого, морального, фізичного розвитку дитини, вироблення сучасної моделі випускника закладу освіти, спроможного реалізувати власний позитивний потенціал.

Освіта в нашому закладі буде зосереджуватись на дитині, а не на академічних знаннях, для цього вчитель підтримуватиме і розвиватиме потенціал кожного учня. Відповідно до цього, на уроках діти не стільки готуватимуться до далекого майбутнього життя, а житимуть ним зараз, тобто навчання має бути максимально наближеним до умов сучасного швидкоплинного життя.

Завдання – реалізація ціннісних пріоритетів особистості, створення розвивального середо­вища, у якому б реалізувалася модель випускника, задоволення освітніх потреб не тільки обдарованої молоді, а й звичайних учнів, де всі стануть успішними в житті, здатними до інтеграції з європейським співтовариством.

Завдання закладу освіти колектив вбачає в здобутті учнями основ мудрості. Тому правило «Будь мудрим!» повинно стати девізом закладу. А це значить вчити учнів узгоджувати свої інтереси з інтересами інших, прагнення досягти спільності з людьми і принести їм користь саме в тому, що найбільше відрізняє особу від інших. Це також означає діяти так, як всі хочуть, але як тільки може мудрий. Разом з цим учні мають знати, що мудрість виявляється, коли знання підсилюються інтуїцією і глибокими роздумами, освітленими високою моральністю. Вона набувається самосвідомістю і самовихованістю. В загальному все це сприятиме навчанню учнів вміти, розуміти, аналізувати, тобто мислити.

Стратегічний план розвитку розрахований на 5 років включає в себе:

1. Освітню та виховну складову.

2. Методичну складову.

3. Систему збереження та зміцнення здоров’я учня та вчителя.

4. Матеріально-технічну складову.

Основоположні принципи, що регламентуватимуть роботу закладу освіти

Діяльність закладу освіти базується на принципах гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських і релігійних організацій та об’єднань, взаємозв’язку розумового, морального, фізичного й естетичного виховання, органічного поєднання загальнолюдських духовних цінностей із національною історією і культурою, науковості, розвивального характеру навчання та його індивідуалізації, та передбачає:

1. Самостійність закладу освіти у вирішенні основних питань змісту її діяльності, розвитку різноманітних форм співпраці й партнерства, установлення довір’я між учасниками педагогічної діяльності.

2. Науковість та ефективність освітнього процесу на основі сучасних педагогічних досягнень.

3. Демократизм і гуманізм освітнього процесу.

4. Збереження, передача, віднов­лення й розвиток української національної культури та культури народів світу засобами освіти.

5. Раціональність та доцільність вибору форм і засобів освіти й виховання для задоволення духовних запитів дитини,її пізнавальних та інтелектуальних можли­востей, інтересів.

6. Забезпечення фізичного розвитку дитини, збереження її життя і здоров’я.

7. Створення чіткої інноваційної системи гуманітарної освіти.

8. Творчий пошук резервів і джерел вдосконалення роботи закладу освіти.

9. Етичність стосунків усіх учасників освітнього процесу.

Ключові переваги стратегії закладу освіти:

1. Забезпечення нового змісту освіти (гуманізація, диференціація, інтеграція, науковість) через широке застосування новітніх інформаційних технологій, педагогіки плюралізму і партнерства.

2. Комплексний підхід до розбудови закладу освіти і розвитку учня.

3. Орієнтація на створення ситуації успіху та позитивний результат.

СТРАТЕГІЧНІ ЗАВДАННЯ РОЗВИТКУ

І. Освітня та виховна складова

1. Освітня

  • Забезпечення роботи закладу освіти відповідно вимогам суспільного замовлення з поєднанням інтелектуальних, творчих, функціональних можливостей кожної дитини, закладу освіти в цілому з виховно-розвиваючими можливостями і потребами сім’ї, громади.
  • Продовження виконання державного замовлення на освіту в рамках Держстандарту закладу освіти в повному обсязі і високоякісно, забезпечення її випускникам свободи вибору та широких перспектив у майбутньому.
  • Створення якісної системи психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу для покращення ефективності на засадах гуманітаризації освіти.
  • Забезпечення комплексної інформатизації освітнього процесу, та використання новітніх інформаційних технологій освітньої практики;
  • Здійснення загальнообов’язкової освіти в атмосфері вільного творчого навчання у поєднанні з набуттям практичних навичок.
  • Утвердження закладу освіти, як ліцею з початковою школою та гімназією, де основні зусилля спрямовуються не на просту передачу знань від учителя до учня, а на розвиток творчих здібностей та громадянської компетентності вихованців.
  • Створення в закладі освіти єдиного освітнього інформаційного центру
  • Створення належних умов для організації на базі шкільного лісництва науково-дослідницьких робіт учителів та учнів.
  • Розвиток комунікативних навичок учнів у володінні іноземними мовами;
  • Налагодження мережевих взаємодій з іншими закладами освіти, розвиток закладу освіти як відкритої освітньої системи.

2. Виховна

  • Формування учня як активного, свідомого, творчого суб’єкта освітнього процесу.
  • Розвиток системи профорієнтаційної освіти з метою самореалізації особистості в освітньому просторі.
  • Виховання загальнолюдських цінностей, національної самобутності через традиційні та інноваційні технології у освітньому процесі.
  • Виховання правової культури в умовах демократичного суспільства.
  • Продовження впровадження екологічної програми «Зелена планета» з метою створення здорового простору навколишнього середовища.
  • Формування національної самоідентичності та міжкультурної толерантності з урахуванням внутрішніх міжетнічних, міжрелігійних відносин і перспектив інтеграції українського суспільства в європейський простір.

ІІ. Методична складова

  • Створення умов для поліпшення психолого-педагогічної інформаційної, методичної та практичної підготовки педагогічних кадрів.
  • Стимулювання педагогічної майстерності вчителів.
  • Вивчення якості забезпечення освітнього процесу кадрами з відповідною педагогічною освітою.
  • Створення умов для активної постійно діючої системи безперервної освіти педагогів.
  • Стабілізація стосунків в педколективі для створення оптимальних умов для реалізації інноваційних проектів та співробітництва між учителями-фахівцями.
  • Посилення інтелектуально-кадрового потенціалу як важливого ресурсу інноваційного розвитку та ефективної діяльності навчального закладу;
  • Створення системи методичних заходів щодо розвитку професійної компетентності інтелектуально-кадрового потенціалу вчителів, поширення та впровадження позитивного досвіду роботи.

ІІІ. Система збереження і зміцнення здоров’я учня та вчителя

  • Забезпечення виконання освітньої програми розвитку «Школа здоров’я» з метою формування у дітей позитивного відношення до здорового способу життя.
  • Створення в закладі освіти цілісної системи позитивного підходу до здорового способу життя, забезпечення якісної підготовки здоров’язберігаючих технологій навчання та виховання.
  • Сприяння формуванню підстав для критичного мислення відносно знань, навичок, практичних дій, направлених на збереження здоров’я.
  • Забезпечення учнів необхідною інформацією для формування особистої стратегії, яка б дозволила зберегти і зміцнити здоров’я.
  • Створення науково-інформаційного простору з питань збереження та зміцнення здоров’я учасників освітнього процесу.
  • Розширення та урізноманітнення шляхів взаємодії ліцею, батьків і громадськості в контексті зміцнення здоров’я.

ІV. Матеріально-технічна складова

На здійснення завдань Стратегічної програми розвитку закладу освіти джерелами фінансування є державні кошти, кошти Яворівської міської ради та кошти зацікавлених осіб та організацій.

Слабкі сторони. Ризики.
Усі приміщення пристосовані; Заклад експлуатує для потреб навчання 5 корпусів, які віддалені один від одного; У період з 2022/2023 по 2023/2024 навчальні роки для розміщення всіх класів не вистачатиме 3-х класних кімнат; Приміщення старі, потребують внутрішніх поточних ремонтів та капітальних ремонтів фасадів.

Шляхи вирішення вказаних проблем

РікЗаплановані роботи
 продовження робіт з капітального ремонту та термоізоляції фасаду основного корпусу школи (східна частина фасаду, згідно кошторису,  1500 тис.грн);забезпечення доступності до закладу освіти (влаштування пандуса, висота 1 м);виготовлення проєктно-кошторисної документації на добудову  приміщень спортивного залу, їдальні, майстерні та актового залу;капітальний ремонт обіднього залу шкільної їдальні (плитка на підлогу 76,2 м2, підвісна стеля 76,2 м2, лед-світильники – 8 шт., шпаклювання стін 115м2), ремонт каналізаційної системи шкільної їдальні (очищення вигрібних ям – 4 шт., промивка труб – 150 м.);обладнання кабінету обслуговуючої праці в приміщенні майстерні;поточний ремонт закладу освіти.
2023продовження робіт з капітального ремонту та термоізоляції фасаду основного корпусу школи (західна та північна частина фасаду, згідно кошторису, 1500 тис.грн);ремонт котлів центрального опалення, заміна вогнетривкої цегли (3 котли марки KALVIS-100);продовження робіт по влаштуванню спортивного надвірного комплексу (обладнати волейбольний майданчик);поточний ремонт закладу освіти.
2024продовження робіт по влаштуванню спортивного надвірного комплексу (обладнати баскетбольний майданчик);капітальний ремонт дерев’яних підлог першого поверху школи;поточний ремонт закладу освіти;початок добудови приміщень спортивного залу, їдальні, майстерні та актового залу.
2025капітальний ремонт сходових маршів в основному корпусі школи, облицювання плиткою, заміна перил на металеві (маршів – 4 по 11 сходинок кожний, ширина сходів – 2 м., 2 сходові площадки розміром 1,5х4 м); продовження робіт по влаштуванню спортивного надвірного комплексу (доповнити комплекс гімнастичних споруд);поточний ремонт закладу освіти;завершення робіт з добудови приміщень спортивного залу, їдальні, майстерні та актового залу.
 заміна ламп на енергозберігаючі (300 шт.);обладнання кабінету з предмета «Захист України» у приміщенні спортивного залу, капітальний ремонт цієї кімнати (підшивання стелі гіпсокартонними плитами – 60 м2, ремонт та шпаклювання штукатурки стін – 80 м2, покриття підлоги ламінатом – 48 м2;поточний ремонт закладу освіти.

Структура організації освітнього процесу на трьох ступенях навчання

В проектуванні і реалізації стратегічних напрямків розвитку за ступенями освіти ми йдемо в першу чергу “від учня”, тобто декларування та втілювання на практиці ідеї, які відображають відношення здобувачів освіти до своєї особистої участі в освітньому процесі. Метою будь-якої освітньої системи є створення умов, які забезпечують досягнення учнем відповідного рівня освіти. Ми розуміємо це не тільки як оволодіння відповідними знаннями та вміннями, а і як формування стійких особистісних якостей учнів, необхідних їм в освітньому процесі та після випуску з закладу освіти упродовж всього життя.

Початкова школа (1-4 класи)

Початкова школа поряд із традиційними цілями освітнього процесу на цій ступені навчання – формування базових знань, умінь та навичок – проголошує ціль розвитку пізнавальної мотивації учня та розвитку комунікативних компетенцій учня, тобто навичок культури спілкування та самопізнання.
Призначення початкової школи полягатиме у становленні життєвих навичок особистості учня. Стратегічним напрямком розвитку на початковому ступені освіти є створення таких умов, за якими у кожного учня створюється установка, яку можна сформулювати в словах: “Моя школа – мій другий дім”.
Основне завдання початкової школи – створити умови, які допоможуть дитині, яка починає свій освітній шлях, повірити в те, що навчання може і повинно бути для нього успішним, цікавим та привабливим.

Основна школа (5-6 класи)

Стратегічним напрямком розвитку середнього ступеню освіти є створення таких психолого-педагогічних умов, при яких у кожного учня створюється установка, яку можна сформулювати в словах: “Я вмію та люблю вчитися” і розвивається відповідний комплекс навчальних умінь та навичок та розвивається відповідна система цінностей та мотивів участі в щоденному житті закладу освіти.

Продовжуючи цілі початкової школи, основним завданням середньої школи є створення таких умов, які дозволять допомогти учню засвоїти “технології успіху та досягнень”, при цьому зберегти загальну емоційно-позитивну орієнтацію на заклад освіти. Крім того, реалізація даного стратегічного напрямку буде сприяти створенню в учнів комплексної освітньої мотивації, тобто мотивації з основою не тільки на традиційних мотивах обов’язку, але й мотивів корисності (прагматичні) та мотивів задоволення (отримання радісних відчуттів та можливості самореалізації в процесі освітньої діяльності). В подальшому на старшому ступені навчання, отримані учнями 5-6 класів навички ефективної навчальної діяльності дозволять їм успішно засвоювати зміст будь-якого профілю навчання та усвідомлено проектувати свої майбутні професійні та освітні орієнтири.

Основна школа (7-9 класи)

Метою цього етапу є рання спеціалізація за обраним напрямком навчання та створення класів допрофільної підготовки.

Головним напрямком роботи з учнями стає формування первинної профільної орієнтації, вдосконалення навичок самостійної інтелектуальної діяльності, початок становлення світоглядної позиції особистості. На рівні 7 – 9 класів учні на базі циклу предметів мають можливість формувати свою індивідуальну освітню стратегію.

Призначення основної школи – розвиток функціональної грамотності учня, функціональних компетенцій, створення умов успішної життєдіяльності в суспільстві, впровадження системи до профільної підготовки до мультипрофільного навчання.

Старша школа ( 10-11 класи, профільне навчання)

Метою педагогічного процесу на даному етапі є завершення середньої освіти на базі профільного навчання з наданням можливості побудови індивідуальної освітньої та професійної стратегії учня на основі його ціннісної позиції.

Стратегічним напрямком розвитку старшого ступеню освіти є створення таких психолого-педагогічних умов, при яких у кожного учня створюється установка: “Я вибираю свій життєвий шлях і хочу вчитися далі”.

Тому призначення старшої школи – оформлення життєвого проекту особистості, становлення індивідуально-особистісної технології життєтворчості, орієнтація учня на життєву самовизначеність, майбутню професію, трудову діяльність. Саме старша школа відповідає за досягнення учнем рівня професійної компетентності, саме старша школа повинна підготувати учня до життєвого самовизначення. У зв’язку з цим, головним стає питання те, яким чином той чи інший профіль забезпечує досягнення учнем необхідного рівня базової компетентності та сприяє здійсненню учнем успішного вибору подальшого освітнього та професійного шляху.

Доцільними будуть такі форми викладання:лекція, семінар, практикум, лабораторні заняття. Старшокласники займатимуться дослідницькою діяльністю, оволодіватимуть навичками захисту проектів, основами само презентації, братимуть участь в роботі МАН та у Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості.

Таким чином, основним напрямком розвитку закладу освіти стане реалізація компетентнісного підходу в освітній взаємодії. Тобто це така практика, при якій відбувається засвоєння кожним учнем комплексу знань, умінь та навичок, який дозволяє учневі розв’язувати життєво значущі завдання як в процесі навчання в закладі освіти, так і в подальшому житті.

За рішенням засновника заклад освіти буде спроможний працювати як ліцей І-ІІІ рівня (з початковою школою та гімназією) за профілями: Українська мова та література, Математика, Біологія, Інформатика. 

Для здійснення профільного навчання в закладі освіти уже наявна відповідна навчально-матеріальна база та педагогічні працівники відповідного рівня кваліфікації.

Очікувані результати

  • Наш заклад – заклад співпраці, уміння жити і працювати з тими, хто поруч.
  • Наш заклад – заклад освіти з позитивною атмосферою, емоційним комфортом та можливістю самореалізації кожного вчителя та учня.
  • Наш заклад – заклад освіти, зосереджений на дитині, а не на академічних знаннях.
  • Наш заклад – плацдарм для впровадження інноваційних та передових технологій.
  • Наш заклад – заклад освіти, націлений на майбутнє в єдиному освітньому просторі Яворівської міської громади.
  • Наш випускник – успішний випускник, здатний правильно обрати професію, побудувати особисту кар’єру та власне життя.

Схвалено педагогічною радою

Протокол 7 від 11.12.2021 року

Директор                                                               Іван ГАВЛОВСЬКИЙ